...

...
nauti elämän pienistä hetkistä...

perjantai 8. marraskuuta 2013

niin...

Kuntosali on kyllä yks maailman ihanimmista keksinnöistä 8) se tunne sieltä lähtiessä on jotai  aivan ihanaa!! Mulla on ollu vuoden alusta itseni kanssa projekti, että saisin painoa vähä pudotettua ja kuntoa paremmaksi, mutta erityisesti ruokatapoja paremmaksi. Heräsinsiinä vaiheessa kun anoppini sanat "etkö oo vielä syöny mitää?" Klo 5 iltapäivällä kaiku mun korvissa ja viimesee kahtee viikkoo ollu nukkunu yössä kuin 4 tuntia korkeintaa..se oli tosi rankkaa aikaa henkisesti ja en ollu varmaa lainkaa kartalla sen hetkisistä tapahtumista koska elin "autopilotilla". Kai se oli tapa päästä asioista yli ja eteepäin. Syöminen tai paremminkin ruuan ahmiminen oli ihaninta mitä tiesin, mutta samalla jokin kolkutti päähäni "tää ei oo hyvä juttu". Eli aamut ja päivät meni syömättä, illat ahmin ja yöt valvoin. Liikunta oli aikalailla nollassa.
Silll kuiteki päätin ottaa niskasta kiinni itseäni, koska se mitä minä olen vaikuttaisi myös lapsen hyvinvointiin. Onneksi ystävälläni oli kaverina tyyppi joka osasi tehdä minulle sopivan ruokavalion ja treeniohjelman. Liikunnan lisäämisen ja ruokavalion lisäksi passitin itseni terapiaan. Sinne meneminen oli yksi parhaista päätöksistä mitä olen tehnyt. Se vain vahvisti päätöstäni pitää itsestäni huolta, jotta pystyn pitämään lapsesta taas vuorostaan huolta.
Hän käski minun myös tehdä sitä mistä pidän ja mistä saan iloa. Tein tavoitelistan itselleni. Yksi niistä oli 10kg pudottaminen tänä vuonna ja ilokseni voin kertoa, että se on saavutettu ;) vaikka kesä meni vähä niin ja näin, kun polvi revähti ja jalkojen treenaaminen väheni huomattavasti.
Tämä ei kuitenkaan pääty tähän. Haluan kasvattaa kuntoa vielä ja ylläpitää tätä hyvää oloa!  Pitkäaikainen tavoite sillä listalla on, että joskus juoksisin puolimaratonin. Sitä odotellessa ;)

Senkin opin, että nämä asiat lähtee vain omasta aloitteesta ja kukaan ei tule tekemään niitä sinun puolesta..jos haluan, että terveyteni ja oloni paranee olen siitä itse vastuussa.. www.pekkahyysalo.com sivuilla kerrotaan tästä erittäin hyvä esimerkki!! Asenne on iso tekijä ja tuolla edellä mainitulla kaverilla sitä löytyy! Aina ku sen iteki muistas vaikeina hetkinä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti