...

...
nauti elämän pienistä hetkistä...

lauantai 17. toukokuuta 2014

viikoloppu..

Tää viikoloppu meni kirjaimellisesti neljän seinän sisällä. Yhtä lähiruokakauppa reissua ja lenkkejä koiran ja poitsun kanssa. Aikaseks en kuitenkaan saanu mitää mitä olin suunnitellu :D iso syy siihe on kova pään/hampaansärky tai siis hampaattoman paikan särky. Tänää olis pakko käydä vahvempia lääkkeitä. Edellinen viisauden hampaan poisto meni niin kivuttomasti ja helposti ettei ois uskonukkaa. Sillo tosin kipu poskessa johon tuo hammas oli tehny "reiän" oli niin kova että mikä muu kipu ois tuntunu paremmalta.
Jospa se tästä..

Eile tuli yökylään kaverin koira
Oli kkieltämättä hassua käydä lenkittämässä kahta koiraa ja vielä poitsu pyöri jaloissa. Lenkit menny kuitenkin paremmi ku hyvi :D tara on niin sulone ja iha eri luontone ku mosse. Herkempi ja ihmisläheisempi. Tara tulee häntä heiluen ja innokkaasti luokse pelkästä katseesta. Mosse taas oleskelee ylhäisessä yksinäisyydessä aina välillä :D mutta sitähä mä halusinki koiralta että se osaa olla omissa oloissaa ♡ vaikka kyllä sellane pieni sylikoira lisäksi houkuttelis mutta sitte joskus :) 
pääsin pitkästä aikaa työsaralla maalaamaan :) oli kivaa!!

Kesä alkaa lähestyä KOVAA vauhtia. Lämpimät kelit lisääntyy päivä päivältä. Eli partsituolit ois nnyt aika must have juttu ;) 

tiistai 13. toukokuuta 2014

kireyttä ilmassa. .

Kireyttä kireyttä kireyttä...aina tasasin väliajoin milloin mistäki syystä. Jännittää ihan hirveästi miten koulun käy. Soveltuvuuskokeet meni yllättävän hyvin ja yllätin itseni sosiaalisuudessa. Ajattelin etten osaisi ollenkaan olla uusien ihmisten kanssa. Toisin kävi..onneksi :D sain suuni auki tarvittaessa..hyvä minä!

Muissa asioissa edelleen jaksan ihmetellä miks asioista pitää tehä kauhee vaikeita ja aatella aina omaa napaansa eikä joustaa yhtään. Onha se itessäki aina jotai vikaa..Valitettavasti:/  ois vaa hyvä jos asiat sujusivat jouhevasti mutta miks ne nii menis. Jotai stressiä tässä pitää olla ettei jämähä.

Viikoloppuna käytiin serkun ja häne tyttöystävänsä luona tupareissa. Lahjaksi veimme kynttilähäkkyrän. Ihana oli nähdä heitä! Siinä ihmiset joita näkee aivan liian harvoin :/ serkun kanssa ollaan oltu pienestä asti kuin paita ja peppu (aina välillä) ja eihä tuo yhteys oo kadonnu mihkää, onneksi. Hän voi olla erimieltä :D katsottii siellä jäkispelit, syötii hyvin grilliherkkuja ja maistelin boolia :p namnam, kiitokset!

Viikko alko sateisissa merkeissä ja ilmeisesti on sitä koko viikon :/

No..sitä piristämässä on tänää tekasema pätkisjuustokakku :p

keskiviikko 7. toukokuuta 2014

jännät paikat..

Hihiii olen ihan intopiukeena kauhusta :D huomenna olisi soveltuvuuskokeet lähihoitaja puolelle. Suurimmat jännityksen aiheet on matemaattinen osuus sekä se ihmismassa. Tuntemattomia ihmisiä ympärillä ja eri paikkoihin pitää suunnistaa ja puhua itsensä puolesta jotta muut saisivat mahdollisimman hyvän kuvan sinusta. Kuulostaa tälle mielentilalle melkein mahdottomalta ja ajatus jänistämisestä on enemmän kuin päällimmäisenä mielessä.  Kuitenkin asioilla on tapana järjestyä (uskon täysin niin), niin oletettavasti selviän hengissä huomisesta ja voin hengähtää loppuiltana kunha työtki oon saanu tehtyä.

On tässä onneks muutaki tehty ja mietitty..
Työtehtävänä oli tiistaina siistiä pihoja..mmukavaahan se oli. Seuraavana päivänä ainakin tiesi tehneensä taas töitä xD kirosi samassa ajatuksessa kaikki maailma lehdet ja haravat mutta onneksi se ajatus kesti vain hetken ja hyödyt oli suuremmat. 

Tällaisen hökötyksenkin sain viriteltyä ::p älkää kysykö miten se on kiinni. Pää asia että se helpottaa jollain tavalla arkeani. Kiitos ikea tästä keksinnöstä :)!

Huomenna siis..jänskätään enempi ja vähempi :p ...unia!

sunnuntai 4. toukokuuta 2014

tähän päivään..

Yks parhaimmista tavoista alottaa aamu on käyä ulkoilmassa koirulin kanssa, sit palata takasi peiton alle aamiaisen ja kahvin kera kahtomaa jotai hyvää sarjaa. Tänää oli vuorossa "klikkaa mua". Tuo sarja kuvaa hyvi suomalaisuutta ilma mitää ylimäärästä draamaa, erittäin riisuttua arkea!
No mahtuuha näihi päivii
Mun murune sai näyttelytulijaisiksi kennel yskän jjonka tutkimista enne piti rauhottaa. Luultiin eka joksikin vierasesineeksi kurkussa kun kakominen ei meinannu loppua :/ kahden viikon antibioottikuurilla. Alkaa onneksi jo helpottamaan eikä olekaan nyt kakonut enää.

aiitä inon todella pitkä aika kun viimeksi leffan olen vuokrannut. Varmaan silloin kun asuin vielä edellisellä paikkakunnalla. Enpä sitten ollut älynnyt hankkia nykyisee  asuntoon dvd-soitinta. Onneksi sitte saatii kaverilta lainaan ja leffat kahottua! Ens kerraksi se laite on hankittava :D
Noh..tää on seuraus ku lähtee poitsun kans vappuaattona tokmannille jossa nuo pallot suorastaa hyppi sylii..eihä siinä auttanu ku ostaa yksi. Vieläkin melkein viikon jälkeen jaksaa leikkiä sillä..hyvä ostos siis!

Tänää tavotteena vähä siivoilla vaatekaappeja ja päivittää sisältö. Käydä lenkkeilemässä jaillalla lämmittää saunaa :) ♥

keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

päivien viemää..

Onpas edellisestä hurahtanut aikaa. Syynä vois pitää, että pää on ollu tyhjänä ruumiin jatkeena tai sitten niin täynnä, ettei mitää saa selvästi ulos. Nolona täytyy myöntää myös se, että taitoni käyttää laina puhelinta omani ollessa huollossa, ovat olemattomat:D joten sosiaalisen median elämäni on aikalailla kutistunut. Todellinen elämäni sen sijaan alkaavihdoin kulkemaan vähä normaalimmin. Tauti alkaa olla oikeasti voitettu ja päänsärkyä ei ole ollut moneen päivään. Olen päässyt siis rauhallisesti treenaamisen makuun.
Tää kevät ja kesä tulee olemaan jännittävä monilta osin. Ensimmäiseks mainihen koirani näyttelyuran alkaneeksi, tai sunnuntaina ois eka kehään nousu ihan Helsingissä asti! Itse en pääse paikalle, mutta onneksi löytyy luottoystävä, jonka kyydissä mosse kulkee ja hän myös esittää sen. Seuraava etappi ois toukokuussa ilmeisesti joensuussa.
Toinen asia mikä toisi mukanaan ison muutoksen olisi koulun alkaminen syksyllä! Edessä saattaa olla paikkakunnan vaihto jos paikka aukeaa. Samalla poikani menisi ns. Kokopäivähoitoon päiväkotiin. Tähän asti ollut perhepäivähoitajalla 12 päivää kuukaudesta. Iso poika jo♥  sanoja alkaa onneksi jo tulemaan useampia. Kesällä ois eessä vaipasta pois-operaatio. Huh...

Tänään saimme tehtyä pizzaa ruuaksi pitkästä aikaa, namnam! Huomenna ois nakkikastike-perunamuusi päivä. Sain myös salilla käytyä tekemässä kunnon treenin ja lenkillä poikani ollessa äidillä. Huomenna ois eessä työpäivä, jote eiköhä täst jouda jo iltapuuhille :) unia!!

keskiviikko 12. maaliskuuta 2014

jospa se tästä..

Päivät menny todella nopeasti. Viime alkuviikosta soitin lääkäriin pääkivun ja nousevan kuumeen takia. Edellisenä päivänä oli otettu röntgen kuvat ja he olivat kyllä yrittäneet soittaa minulle mutta heille oli jääny vanha numero tiedostoihin. Kuvista näky että poskiontelontulehdus oli noussut otsaonteloon ja siihen pitäisi kiireellisesti reagoida punkteerauksella. No ti klo 12 oli siihen aika. Tietysti enne sitä kaikki pelotteli operaatiolla, että se olisi kauhea ja eivät ikinä menisi siihen. Yritin olla hirveän reipas sinne mennessäni. Vaikka mieli ehkä oli niin kroppa ei ja reagoi siihen pyörtymällä kesken operaation. :D kahden yrityskerran jälkeen lääkäri heitti hanskat tiskiin ja soitteli toisille lääkäreille ja tuli siihen tulokseen että toivottavasti antibiotit tehoaisivat.

keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

hohhoijjaa

Onpas taas vähälle aikaa. Ootan vaa millo alkais  normaali arki TERVEENÄ.
Vähä väliä flunssaa, kuumetta ja yskää alkuvuodesta lähtien. Alkaa jo vähä kyllästyttää. Oon lääkärilläki rampannu ja yhden mielestä mulla on vain pitkittyny flunssa, toisen mielestä astma, mutta nyt kolmas osas kertooki että mulla on poskiontelontulehdus joka on levinny etuaivolohkoon. Jes! Tätä kaipasinki.. siihe vaadittii röntgenkuvat ja hoitomääräyksenä oli punkteeraus. Operaario alko hyvi mut en kestäny sitä painetta mikä niide instrumenttien tunkemisesta nenään tuli että sitte päätin pyörtyä siihe. Koittivat toisenki kerran mut ei vieläkää onnistunu ilma heikkoa oloa jote siitä ideasta oli luovuttava.
Nyt sit ootellaa että lääkkeet alkaa toivottavasti vaikuttamaa ja jos eivät ala perjantaihi mennessä ni sit ois lähettävä kuopioon tekemää samaa operaatiota. ~parempi ois vaikuttaa!! Lääkkeet vetäny tosi matalaks voinnin suhteen ja oonki vaa makoillu. Onneks vanhempani ovat tiukkina hetkinä voineet ottaa pojan hoitoon.
Kunha tästä toivun ni loppuu tää lorvailu ja alkaa oman mielen kohentaminen liikunnalla.

Tän päivän ehoton piristys oli ruuan saaminen alas kahen päivän paaston jälkee ja lähettinä toimi hyvä ystäväni ♥

Kerkesin maanantaina käyä kampaajallaki hiukset värjäyttämässä ja nukahinki kerran siinä käsittelyssä :D hieman univajeesta kärsin kiitos tämän taudin JA jotta ei elämä kävis liia helpoks ni poitsullani on korvatulehus joka pitää häntä hereillä :/ tänää sai antibiootit ja tippoja. Voi mun pieni x(...

Mun laivareissu meni nyt sit ohisuun koska en vois ees autolla ajella tänää ja tuski huomennakaa mutt en luovuta, menen kyl sinne vielä :D!

Viettäkää hauska loppuviikko! Minä ainaki aion :p

...tuon kirjotin reilu viikko sitten ja se jäi kesken. Noh, onhan tuota elämääkin sen jälkeen. Esimerkkinä vaikka, että puhelin lähti huoltoon..se ei värise! Minulle se on aika tärkeä ominaisuus :D en jaksa aina pitää äänellisellä, joten värinän ansiosta kuulen/tunnen jos joku minua kaipailee.
Flunssa alkaa viimein talttua. Tai no ei vielä huokaista.
Poitsulla on sitkeämmässä :/ räkä vaan valuu. Pitää huomenna siis mennä vielä kontrolliin.

Tällä viikolla olen kerennyt siivoilemaan ahkerasti muuanmuassa. Piristin myös ystävääni laittamalla hänelle ruokaa! Vastalahjaksi sain kukkia ;)
Kevät alkanut näyttää jo kovaa vauhtia kasvojaan. Plussakelejä ollut muutamana päivänä ja sen seurauksena lumetkin lähteneet. Hyvien kelien kunniaksi huomenna olisi päivä tiedossa mökillä autolastillisen kanssa :) mossea unohtamatta! Sillä ois huhtikuussa ekat näyttelyt helsingissä, hui x) onneksi saan tukijoukot mukaan!
Nyt vielä iltalenkitykset ja syömiset ja nukkumaan että jaksaa...unia muruset <3