...

...
nauti elämän pienistä hetkistä...

tiistai 1. heinäkuuta 2014

esimerkin voima

Kyllä se vaan niin on että minä äitinä jos yritän opettaa pojalle on se monin kerroin vaikeampaa ja työläämpää. Sitten, kun miespuolinen jotain näyttää ei mene kauaa että poitsu osaa sen tai edes sinnepäin. Toisaalta turhauttaa mutta hyvähän se vaan on kun oppii jostai  :p
Nii ne huonotki tavat oppiintuu :D

Kuukauden päästä poitsu vaihtaa hoitopaikkaa, saa nähdä miten sopeutuu ja vaikeutuuko tai hidastuuko oppiminen. Ja minä aloitan koulun 8) hihii..

Kaikki asiat muuttoa varten alkais olla kunnossa. Enää ois siivoukseen asennoiduttava ja tavarat sitten ajallaan laitettava kasaan.
Tänään tein metwurstipiirakkaa ja nyt tekisi mieli tehdä jotain makeampaa vaan en tiedä mitä...

Asiat pomppii nyt vähän miten sattuu :D

Koirulin kanssa ollaan siis päästy sisäsiisteys pisteeseen! Tuo kotona yksin oleminen aiheuttaa nyt eniten harmia. Se tuhois varmaan kaikki tavarat jos ois "täyden" päivän poissa :/ ja kyllä sillä olisi riittävästi tekemistä ja ulkoiluakin on, joten tää on nyt jotain protesti ikää...muuten on mennyt kaikki tosi hyvin.

Kyllä se tästä :)

lauantai 21. kesäkuuta 2014

tättärätää

Jeb..ja taas vaihtuu uus sivu elämäni pienissä luvuissa, joita tuntuu olevan tässä tarinassa mutta mikäs tässä lillua mukana :) varsinkin jos ne luvun vaihokset on mukavia ja nehä ON jos suhtautuu oikealla tavalla!

Elikkäs olen päättänyt kahden opiskelupaikan väliltä pintakäsittely puolen ja se alkais 27.8..jännittävää :p ala on kyllä se mistä tykkään enkä usko että sormikaan jää suuhun joka tilanteessa. Ainut asia minkä näen negatiivisena on muutto. Ei tulevassa paikkakunnassa mitää vikaa vaa että taas kamat kasaan ja järjestelemään uudessa paikassa. Kävin alkuviikosta siis jo vuokrasopparin kirjottamassa vaikka vasta sunnuntaina päätin asiasta. Onneksi se asia järjesty nopeesti,  saapi muita asioita järjestellä sillä väli!

Poitsu oli viikon poissa kotoo ja kyllä jossai asioissa huomaa takapakkia edistyksessä :O tai lähinnä oma-alotteellisuudessa ja itkuherkkyydessä huomaa. Pieniki asia saa aikaa itkupotkuraivarin välillä -.-..noh se on uhmaa ja ei auta ku iteki kasvaa vieressä.

Tää vkl vietellää iha rauhallisissa oloissa kotosalla omalla porukalla ♡ jaksaa taas ens viikolla juoskennella asioilla ja muualla :D

maanantai 2. kesäkuuta 2014

happy

Ihanaaaaa 8)

Oon päässy YHDESSÄ VIIKOSSA siihen pisteeseen, että saatan pojan (yleensä useammin kuin kerran) huoneeseensa ja sanon että "omaan sänkyyn nukkumaan, hyvää yötä". Eli pidän rituaalin  aika yksinkertaisena. Hän menee loppujen lopuksi omaan sänkyynsä ja nukahtaa itse peiteltyään itsensä ♥♥ tähän mennessä olen parhaimmillaan toista tuntia vieressä valvonut ja höpötellyt tai lukenut tai joskus vahingossa jopa itsekin nukahtanut. Ei enää! Nyt voin olkkarissa tehä omia juttujani :)

Nyt kun kesä on alkanut niin pitihän sitä grilli saada! Koskaan ei ole omaa tullut hankittua. Nyt porukoilla sattu olemaa ylimääräsenä ja namnam oli lopputulos :p

Tänään kävin vielä toisella koululla haastattelussa ja ens viikolla pitäs sit päätöksiä tehä. Plussat ja miinukset raa asti paperille. Haastattelu meni siis paremmin kuin hyvin, mutta mitää ei pidä pitää itsestäänselvyytenä.

Noh asia kerrallaa ja huomenna ois vietävä poitsu uutee hoitopaikkaan aamusta ja itse mentävä töihi :)
Unia siis..

lauantai 17. toukokuuta 2014

viikoloppu..

Tää viikoloppu meni kirjaimellisesti neljän seinän sisällä. Yhtä lähiruokakauppa reissua ja lenkkejä koiran ja poitsun kanssa. Aikaseks en kuitenkaan saanu mitää mitä olin suunnitellu :D iso syy siihe on kova pään/hampaansärky tai siis hampaattoman paikan särky. Tänää olis pakko käydä vahvempia lääkkeitä. Edellinen viisauden hampaan poisto meni niin kivuttomasti ja helposti ettei ois uskonukkaa. Sillo tosin kipu poskessa johon tuo hammas oli tehny "reiän" oli niin kova että mikä muu kipu ois tuntunu paremmalta.
Jospa se tästä..

Eile tuli yökylään kaverin koira
Oli kkieltämättä hassua käydä lenkittämässä kahta koiraa ja vielä poitsu pyöri jaloissa. Lenkit menny kuitenkin paremmi ku hyvi :D tara on niin sulone ja iha eri luontone ku mosse. Herkempi ja ihmisläheisempi. Tara tulee häntä heiluen ja innokkaasti luokse pelkästä katseesta. Mosse taas oleskelee ylhäisessä yksinäisyydessä aina välillä :D mutta sitähä mä halusinki koiralta että se osaa olla omissa oloissaa ♡ vaikka kyllä sellane pieni sylikoira lisäksi houkuttelis mutta sitte joskus :) 
pääsin pitkästä aikaa työsaralla maalaamaan :) oli kivaa!!

Kesä alkaa lähestyä KOVAA vauhtia. Lämpimät kelit lisääntyy päivä päivältä. Eli partsituolit ois nnyt aika must have juttu ;) 

tiistai 13. toukokuuta 2014

kireyttä ilmassa. .

Kireyttä kireyttä kireyttä...aina tasasin väliajoin milloin mistäki syystä. Jännittää ihan hirveästi miten koulun käy. Soveltuvuuskokeet meni yllättävän hyvin ja yllätin itseni sosiaalisuudessa. Ajattelin etten osaisi ollenkaan olla uusien ihmisten kanssa. Toisin kävi..onneksi :D sain suuni auki tarvittaessa..hyvä minä!

Muissa asioissa edelleen jaksan ihmetellä miks asioista pitää tehä kauhee vaikeita ja aatella aina omaa napaansa eikä joustaa yhtään. Onha se itessäki aina jotai vikaa..Valitettavasti:/  ois vaa hyvä jos asiat sujusivat jouhevasti mutta miks ne nii menis. Jotai stressiä tässä pitää olla ettei jämähä.

Viikoloppuna käytiin serkun ja häne tyttöystävänsä luona tupareissa. Lahjaksi veimme kynttilähäkkyrän. Ihana oli nähdä heitä! Siinä ihmiset joita näkee aivan liian harvoin :/ serkun kanssa ollaan oltu pienestä asti kuin paita ja peppu (aina välillä) ja eihä tuo yhteys oo kadonnu mihkää, onneksi. Hän voi olla erimieltä :D katsottii siellä jäkispelit, syötii hyvin grilliherkkuja ja maistelin boolia :p namnam, kiitokset!

Viikko alko sateisissa merkeissä ja ilmeisesti on sitä koko viikon :/

No..sitä piristämässä on tänää tekasema pätkisjuustokakku :p

keskiviikko 7. toukokuuta 2014

jännät paikat..

Hihiii olen ihan intopiukeena kauhusta :D huomenna olisi soveltuvuuskokeet lähihoitaja puolelle. Suurimmat jännityksen aiheet on matemaattinen osuus sekä se ihmismassa. Tuntemattomia ihmisiä ympärillä ja eri paikkoihin pitää suunnistaa ja puhua itsensä puolesta jotta muut saisivat mahdollisimman hyvän kuvan sinusta. Kuulostaa tälle mielentilalle melkein mahdottomalta ja ajatus jänistämisestä on enemmän kuin päällimmäisenä mielessä.  Kuitenkin asioilla on tapana järjestyä (uskon täysin niin), niin oletettavasti selviän hengissä huomisesta ja voin hengähtää loppuiltana kunha työtki oon saanu tehtyä.

On tässä onneks muutaki tehty ja mietitty..
Työtehtävänä oli tiistaina siistiä pihoja..mmukavaahan se oli. Seuraavana päivänä ainakin tiesi tehneensä taas töitä xD kirosi samassa ajatuksessa kaikki maailma lehdet ja haravat mutta onneksi se ajatus kesti vain hetken ja hyödyt oli suuremmat. 

Tällaisen hökötyksenkin sain viriteltyä ::p älkää kysykö miten se on kiinni. Pää asia että se helpottaa jollain tavalla arkeani. Kiitos ikea tästä keksinnöstä :)!

Huomenna siis..jänskätään enempi ja vähempi :p ...unia!

sunnuntai 4. toukokuuta 2014

tähän päivään..

Yks parhaimmista tavoista alottaa aamu on käyä ulkoilmassa koirulin kanssa, sit palata takasi peiton alle aamiaisen ja kahvin kera kahtomaa jotai hyvää sarjaa. Tänää oli vuorossa "klikkaa mua". Tuo sarja kuvaa hyvi suomalaisuutta ilma mitää ylimäärästä draamaa, erittäin riisuttua arkea!
No mahtuuha näihi päivii
Mun murune sai näyttelytulijaisiksi kennel yskän jjonka tutkimista enne piti rauhottaa. Luultiin eka joksikin vierasesineeksi kurkussa kun kakominen ei meinannu loppua :/ kahden viikon antibioottikuurilla. Alkaa onneksi jo helpottamaan eikä olekaan nyt kakonut enää.

aiitä inon todella pitkä aika kun viimeksi leffan olen vuokrannut. Varmaan silloin kun asuin vielä edellisellä paikkakunnalla. Enpä sitten ollut älynnyt hankkia nykyisee  asuntoon dvd-soitinta. Onneksi sitte saatii kaverilta lainaan ja leffat kahottua! Ens kerraksi se laite on hankittava :D
Noh..tää on seuraus ku lähtee poitsun kans vappuaattona tokmannille jossa nuo pallot suorastaa hyppi sylii..eihä siinä auttanu ku ostaa yksi. Vieläkin melkein viikon jälkeen jaksaa leikkiä sillä..hyvä ostos siis!

Tänää tavotteena vähä siivoilla vaatekaappeja ja päivittää sisältö. Käydä lenkkeilemässä jaillalla lämmittää saunaa :) ♥